Stále častěji se setkávám s dotazem na nastavení Multi-factor autentizace (MFA) v Office 365, především vypnutí nucené MFA pro všechny uživatele v rámci jednoho tenantu. Toto vynucení je součást tzv. Výchozího nastavení zabezpečení (Security Defaults) v Azure Active Directory. V důsledku toho pak dochází k výzvě nastavení metod pro MFA při každém přihlašování uživatele.
Pokud nechcete mít nastavené MFA globálně pro všechny uživatele, je nutné Výchozí nastavení zabezpečení vypnout. I tak bude později možné nastavit MFA jednotlivé pro uživatelské skupiny a jednotlivé uživatele.
Vypnutím tohoto nastavení ale snižujete zabezpečení celého prostředí Office 365 a jednotlivých uživatelských účtů. Proto doporučuji důkladné prostudování nastavení zabezpečení Office 365 a důsledků vypnutí výchozího bezpečnostního nastavení. Také je vhodné vynucení MFA pro všechny účty, které mají jakákoli správcovská (administrátorská) oprávnění.
Vypnutí výchozího nastavení zabezpečení
- Přihlaste se do administrace portálu správy Azure Active Directory (https://portal.azure.com/). Z levého menu vyberte Azure Active Directory.
- V nově otevřené nabídce zvolte položku Vlastnosti (Properties).
- Pod vlastnostmi najdete na konci stránky položku Spravovat výchozí nastavení zabezpečení (Manage Security defaults).
- V nově otevřeném podokně na pravé straně přepněte nastavení na Ne.
Po vypnutí nebudou nadále uživatelé hromadně vyzýváni k vyplnění metod pro multi-factor autentizaci při každém přihlášení a je tedy možné nastavit vlastní politiku pro multi-factor autentizaci, například pro vybrané skupiny uživatelů.
Další možnosti nastavení nejen MFA, ale také dalšího zabezpečení uživatelských účtů jsou pěkně zpracovány například v těchto dvou článcích:
Administrace MFA na webu Microsoft Studentského Trenérského Centra
Popis výchozích nastavení zabezpečení na Micorosft Docs