Přeposílání pošty na externí adresy v Microsoft (Office) 365
Pro Microsoft 365 (dříve Office 365) jsou od září 2020 postupně distribuovány změny ohledně zabezpečení týkající se antispamové ochrany. Pokud máte u schránek nastavené automatické přeposílání emailů mimo vaše domény v Office 365, je možné, že přeposílání přestane zcela fungovat a do schránky uživatele se vrátí tzv. "nedoručenka":
Remote Server returned '550 5.7.520 Access denied, Your organization does not allow external forwarding.
Please contact your administrator for further assistance. AS(7555)'
Důvod je ve výchozím nastavené nového antispamového filtru pro odchozí poštu, který nativně zakazuje přeposílání na externí mailboxy. Zde je návod, jak se k nástroji dostat a toto výchozí nastavení změnit:
-
V Microsoft 365 Admin Center zvolte v menu Centra pro správu -> Zabezpečení.
-
Ve správci zabezpečení (Microsoft Defender) zvolte menu Email a spolupráce -> Zásady a pravidla (Email & collaboration -> Policies & rules). Poté zvolte z nabídky Zásady ochrany před hrozbami a dále Antispamová ochrana (Anti-spam).
-
V nastavení antispamové ochrany rozbalte položku Zásada ochrany proti odesílání nevyžádané pošty (výchozí) a zvolte Upravit nastavení ochrany.
-
V otevřené liště rozbalte nabídku Pravidla automatického přeposílání. Ta je nastavená ve výchozím stavu na Automaticky – řízeno systémem, což způsobuje blokaci všech přeposílaných zpráv mimo organizaci, vyjma automaticky odesílaných zpráv při nastavení Mimo kancelář. Pokud chcete povolit automatické přeposílání mimo organizaci (externě), zvolte možnost Zapnuto – přeposílání je povoleno.
Přeposílání na nezabezpečené a nešifrované mailboxy může být nebezpečné, nemusí být v souladu s GDPR nařízením a také s vnitřní směrnicí o IT a IT bezpečnosti. Přeposílání si může nastavit každý uživatel nad vlastním mailboxem, což je považováno za nebezpečné.