Pro Office 365 jsou od září 2020 postupně distribuovány změny ohledně zabezpečení týkající se antispamové ochrany. Pokud máte u schránek nastavené automatické přeposílání emailů mimo vaše domény v Office 365, je možné, že přeposílání přestane zcela fungovat a do schránky uživatele se vrátí nedoručenka:
Remote Server returned '550 5.7.520 Access denied, Your organization does not allow external forwarding.
Please contact your administrator for further assistance. AS(7555)'
Důvod je ve výchozím nastavené nového antispamového filtru pro odchozí poštu, který nativně zakazuje přeposílání na externí mailboxy. Zde je návod, jak se k nástroji dostat a toto výchozí nastavení změnit:
-
Ve správci Office 365 (Microsft 365 Admin Center) najde v menu Centra pro správu -> Security.
-
Ve správci Zabezpečení a dodržování předpisů Office 365 zvolte menu Řízení hrozeb a Zásada. Poté klikněte na okno Antispamová ochrana.
-
V nastavení antispamové ochrany rozbalte položku Zásada filtru odchozího spamu (vždy ZAPNUTO) a zvolte Upravit zásadu.
-
V otevřené liště rozbalte nabídku Automatické přeposílání. Ta je nastavená ve výchozím stavu na Automaticky – řízeno systémem, což způsobuje blokaci všech přeposílaných zpráv mimo organizaci, vyjma automaticky odesílaných zpráv při nastavení Mimo kancelář. Pokud chcete povolit automatické přeposílání mimo organizaci (externě), zvolte možnost Zapnuto – přeposílání je povoleno. Jen upozorním, že přeposílání na nezabezpečené a nešifrované mailboxy může být nebezpečné a nemusí být v souladu s GDPR nařízením.